Apple liderliği kaybetti: Giyilebilir cihazlarda zirve Huawei’nin

Çinli Huawei, Giyilebilir Cihaz Pazarında Liderlik Koltuğuna Oturdu




ABD merkezli piyasa araştırma şirketi International Data Corporation (IDC), son raporunda küresel giyilebilir cihaz sevkiyatlarındaki değişikliklere değindi. Rapora göre, Apple artık liderliği kaybederek ikinci sıraya gerilerken, bu boşluğu dolduran isim ise Huawei oldu.

Çin, Giyilebilir Teknoloji Pazarında Önemli Bir Konuma Yükseldi

IDC’ye göre, Çin bileğe takılan cihazlar pazarında lider konuma yükseldi. 2024 yılının ilk üç çeyreğinde, Çin’de 45,8 milyon cihaz sevkiyatı gerçekleşti. Bu rakam geçen yıla göre %20,1 artış gösterirken, dünya genelindeki büyümeye önemli katkıda bulundu. Özellikle akıllı saatlerde Çin’de %23,3’lük bir büyüme yaşandı ve sevkiyatlar 32,9 milyon üniteye ulaştı.




Küresel çapta ise, 112,2 milyon adet akıllı saat sevkıyatı yapıldı ancak bu rakam %3,8 düşüş gösterdi. Bileklik kategorisinde ise dünya genelinde 26,8 milyon ünite sevk edildi ve %12,7 büyüme kaydedildi. Çin, bu alanda %23,6 büyüyerek 12,9 milyon ünite ile önemli bir katkı sağladı.

Huawei Liderlik Koltuğuna Yerleşti




Huawei, yıl boyunca güçlü bir büyüme sergileyerek bileğe takılan cihazlarda lider konuma yükseldi ve Apple’dan liderliği devraldı. Firma, özellikle GT5 ve GT5 Pro modelleri ile ön plana çıkarken, tıbbi bir cihaz olarak onaylanan ikinci nesil Watch D2 modeli de Huawei’nin başarısına katkı sağladı.

Apple, Series 10 modeliyle üçüncü çeyrekte kısa süreliğine global liderliği yakalamış olsa da, artan rekabet nedeniyle pazar payında gerileme yaşadı. Rakiplerin daha geniş bir fiyat ve özellik yelpazesi sunmaları, Apple’ın büyüme hızını olumsuz etkiledi.

IDC’ye göre Xiaomi, yeni Band 9 modeli ile bileklik pazarında başarılı bir performans sergilerken, Samsung ise yeni Ultra modelini içeren 7. nesil ürünleriyle üst segmentte güçlü bir alternatif sunmayı başardı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir